Euro-trip 2015

Euro-trip 2015 u konce

Vrátili jsme se z Euro-tripu, bez jediného úrazu, bez jediné poruchy auta 🙂 Pocitově jsem byl více unavený než před odjezdem, což je známka toho, že jsme se opravdu nenudili. V tomto článku se pojďte s námi podívat, jak se nám povedlo splnit stanovené cíle, co všechno jsme viděli a kolik to celé stálo.

Stanovené cíle

Ještě před odjezdem jsme si stanovili určité cíle, které jsme sepsali v úvodním článku Euro-tripu 2015. Bylo to:

  • cestovat a pracovat zároveň
  • dlouhodobě „žít“ v obytném vozidle
  • projet skoro celou Evropu, za co nejméně peněz

První cíl byl jednoznačně nejtěžší, ale podařilo se nám ho splnit. Odpracovali jsme každý pár desítek klientských hodin, což je sice strašně málo, ale o to víc jsme mohli cestovat a objevovat. Také jsme si uvědomili, že pokud bychom chtěli opravdu přežít na cestách, musíme mít buď velký pasivní příjem, nebo méně cestovat a odpracovat více hodin. Celkově byl Euro-trip časově dost náročný, takže jsme si řekli, že příště se musíme na nějakém místě zdržet více jak jeden den – ideálně týden – a více poznat konkrétní oblast/město. Nicméně aspoň se nám podařilo vidět spoustu míst a o tom přeci Euro-trip je 🙂 Navíc už víme, kam se chceme vrátit a kam již příště nemusíme.

Co se týče vlastního „žití“ v obytném voze, není žádný problém. Pitná voda lze nabrat prakticky kdekoli, sprcha bývá na většině benzínek a jídlo se musí kupovat tak či tak. Baterky lze nabít v každém kempu, nebo by se šlo určitě „napíchnout“ za menší úplatek u někoho na zahradě. Největší problémy co jsme měli s autem bylo nemožnost zaparkovat v krytých garážích, což souviselo hlavně s tím, že jsme chtěli vidět všechna hlavní města a měli potřebu do nich zajet.

Co bychom udělali příště jinak

  • Méně se přesouvat a zůstat na jednom delší dobu.
  • Vybrat si jen několik zemí a být tam delší dobu (nyní již víme, kam bychom se chtěli podívat znovu a kam už nejspíše ne).
  • Pořídit si mobilní datovou SIM kartu pro připojení k internetu.
  • Zbytečně nespat v relativně drahých kempech, ale více na bezínkách.

Kde jsme byli a kolik jsme ujeli

Celkově jsme ujeli 5550km. Projeli jsme postupně Polsko, Německo, Nizozemí, Belgii, Lucembursko, Francii, Monako, Itálii, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko a Čechy11 cizích zemí. Výlet by se dal velice jednoduše prodloužit o Slovensko a Dánsko, ale času bylo strašně málo.

 

Takto jsme si značili jednotlivé kilometry: Praha 0 km > Ostrava 420 km > PL > Wroclaw 660 km > DE > Frankfurt 990 km > Berlin 1065 km > Rostock 1300 km > Hamburg 1530 km > Heidenau 1580 km > Bremen 1660 km > Zetel 1750 km > NL > Lemmer 1940 km > Urk 1970 km > Amsterdam 2070 km > Den Haag 2140 km > Rotterdam 2180 km > B > Antwarpy 2270 km > Bruggy 2390 km > Brussel 2490 km > LX > Lucemburk 2720 km > F > Paříž 3110 km > Lyon 3580 km > Marseille 3970 km > Saint Tropez 4130 km > MC > Monaco 4270 km > IT > Janov 4470 km > CHFL > Vaduz 4940 km > AT > Bodamské jezero 4990 km > CZ > Praha 5550 km.

Několik nej

  • Nejvíce kilometrů – Francie
  • Nejvyšší poplatky za dálnice – Francie, Itálie
  • Nejhezčí země – Francie, Belgie, Nizozemí, Švýcarsko
  • Nejlepší dálnice – Francie
  • Nejlevnější země – Polsko
  • Nejhezčí pláže – jižní Francie

Nápady na další výlety

Po cestě jsme si vysnili, jaké další výlety bychom mohli podniknout:

  • trajektem z Rostocku (DE) do Dánska za 63E
  • projet pouze severská města Německa a Nizozemí
  • dva týdny pouze ve Francii
  • server Polska

Kolik nás to celé stálo

Celý Euro-trip vyšel pro dvě osoby na 44.419,- Kč. Celkem na 3 týdny – 22 dní. Z toho:

  • nafta – 14 395,-
  • kempy – 2 481,-
  • mýtné – 5 157,-
  • parking – 2 076,-
  • jídlo, voda – 16 458,-
  • ostatní (vstupy, suvenýry, dárky) – 3 852,-

Ušetřit se dalo určitě na kempech a asi i částečně na mýtném (hlavně ve Francii), když bychom měli super navigaci a více času.

Závěr

Tímto je seriál Euro-trip 2015 u konce a my nyní vymýšlíme kam pojedeme dále 🙂 Každopádně o tom budeme informovat na tomto blogu, takže nás sledujte!

Seriál EuroTrip 2015

5 thoughts to “Euro-trip 2015 u konce”

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *